החומרים החדשים בעולם עיצוב מטבחים

כולם אומרים לכם לבחור רק חומרים איכותיים למטבח, הרי במטבח יש לא מעט מים, רטיבות, לכלוך, מכשירי חשמל שמתכלכלים, אדים המתפזרים בחלל מהבישול, חתכים על השיש ואוכל ונוזלים שנשפכים בתדירות גבוהה. אז חומרים איכותיים אנו יודעים שהם חלק מתכנון המטבח, אבל אילו חומרים הם העמידים ביותר? אילו חומרים נחשבים לטופ שבטופ מבחינת חוזק? ואילו מגמות וטרנדים חדשים קיימים בתחום החומרים. הכל בכתבה הבאה!

בעבר היו עושים שימוש רב בחומר פורמייקה במטבחים, במיוחד לחיפוי ארונות המטבח. פורמייקה נחשב לחומר עמיד, קל לניקוי ופופולרי, אך כיום משתמשים בחומרי עמידים יותר בעלי נראות עיצובית יפה יותר וגם פונקציונאליים בהרבה יותר מחומר הפורמייקה. החומרים הנפוצים כיום הם חומרי עץ וציפויים שונים לעץ, זכוכיות שונות בעלות מראה יוקרתי, אלומיניום ומתכות נוספות וכמובן נירוסטה למראה תעשייתי.

עולם שלם של חיפויים

חיפויי זכוכית – זכוכית היא חומר אידיאלי ומטבחים, היא מתנקה בקלות, אינה סופגת לכלוך, אינה נשרטת, אינה מתאבקת ומאוד מתאימה לרטיבות האופיינית במטבח. את חיפוי הזכוכית תוכלו למצוא במגוון רב של צבעים ומרקמים כמו זכוכית חלבית, זכוכית צרובה ומגוון רב של הדפסים מרהיבים החוצים את הגבול בין המציאות לדמיון.

מתכות שונות – אלומיניום, נירוסטה וחומרי מתכת נוספים מאוד מאפיינים את העיצוב התעשייתי, ולכן יותר ויותר אנשים מכניסים את מתכות אלה למטבח באופנים שונים, לדוגמה – חיפויים מאלומיניום, פרזולים בולטים, גופי תאורה מאסיביים ממתכת ונגיעות נוספות של מתכות פזורות במטבח ומקנות לו מראה תעשייתי מיוחד.

עץ וחיפויי עץ – עץ מאז ומעולם היה קיים במטבחים, וגם עד היום, אך את העץ הקיים במדפים מכסים בפורמייקה וחומרים נוספים והוא כמעט שאינו נראה. בעיצובים המודרניים, ובעיקר בעיצובים הכפריים, הקלאסיים והאירופאים אנו רואים יותר ויותר עצים חשופים ומגולפים במגוון רב של גווני עץ טבעיים לחלוטין, ההופכים את המטבח למקום חמים ונעים. בנוסף, אנו רואים יותר חריטות והבלטות מיוחדות בזכות מכונת החיתוך החדשניות (CNC) המבוססות על טכנולוגיית לייזר ומאפשרות לנו להגיע לרמת חיתוך גבוהה במיוחד.

שיש זה כל הסיפור

מלבד החיפויים השונים לקיר ולארונות המטבח, חומר השיש אף הוא נחשב לבולט ופופולרי בכל מטבח – עד היום, אך נראה כי כיום עושים יותר שימוש באבנים יוקרתיות יותר ועמידות מפני ספיגת נוזלים ושריטות כמו שיש קוריאן הנחשב לטופ שבטופ, משטחי קוורץ הנראים כמו בטון גולמי, חומר נאוליט, שיש קלקטה, גרניט, אבן קיסר ועוד.

רוצים עוד פרטים?

התקשרו עכשיו